sobota, 24 maja 2014

Ciasteczka owsiane z masłem orzechowym



Uwielbiam próbować kogoś przepisy, ale jeszcze bardziej lubię je modyfikować ;) Szperając po sieci znalazłam bardzo prosty przepis na błyskawiczne ciastka owsiane, podstawowy przepis:


  • 2 jajka
  • dwie szklanki płatków owsianych(użyłam półtora szklanki)
  • szczypta cynamonu(dodałam pół łyżeczki)
  • opakowanie cukru wanilinowego

Długo nie zastanawiając się, wzięłam się do roboty, do przepisu dodałam:

  • dwie łyżki żurawiny suszonej
  • dwie łyżki prażonego słonecznika
  • łyzkę wiórków kokosowych
  • masło orzechowe
  • łyżeczkę stewii(można dodać miód, cukier brązowy, ksylitol)
Sposób przyrządzenia:

Płatki owsiane uprażyć na suchej patelni, wystudzić. Oddzielić żółtka od białek, białko ubić na sztywną pianę, żółtka wymieszać z cynamonem i cukrem waniliowym i stewią. Płatki owsiane wymieszać z bakaliami, dodać żółtko, wymieszać. Następnie dodając po łyżce białka ostrożnie mieszać, aż dodamy całość. Uformować ciasteczka na papierze do pieczenia, na środku kładąc pół łyżeczki masła orzechowego(można też na to dodatkowo położyć pół łyżeczki dowolnego dżemu). Piec w temp. 150 stopni przez 15 minut. 

Ciasteczka nie są za słodkie, jeśli ktoś ma ochotę na słodszą wersję to może dodać więcej cukru, miodu, ksylitolu lub stewii. Najlepiej smakują z kawą, mlekiem lub kakaem!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz